Fericire moldovenească

20 de ani de fericire moldovenească

Scumpă Moldovioară, ești mare deja, ai 20 de ani! În două decenii ai trecut prin foc și pară, dar ți-a surâs, arareori, și norocul. Cei care te-au condus au pretins că te iubesc. Cei care te conduc acum spun că te iubesc ca pe ochii din cap, ca pe stomacul din burtă. Te iubesc și eu, scumpă Moldovioară, dar aș vrea să știi că dragostea mea e doar pentru tine, nu și pentru cei care te (con)duc, ca pe o vită, la abator. Te iubesc pentru frumusețea ta. Dealurile, văile, pădurile, stâncile, râurile, șesurile tale sunt și ale mele. Te-am colindat în lung și în lat. E adevărat, ești mică, dar încăpătoare pentru noi toți, cetățenii tăi. Te iubesc pentru oamenii tăi prea sinceri – fericiți, triști, nenorociți -, niște firi cu totul aparte.

Moldovioaro, fii atentă, te iubesc, dar dragostea mea are și margini. Nu se mai poate, timpul nu mai are răbdare, fii mai curajoasă, că ești mare deja, și fugărește-i din scenă pe toți cei care își bat joc de tine, mulgându-te lacom de tot ce ai mai bun. Scutește-ne de lipitori măcar acum, după 20 de ani pierduți.

Nu mai cred(em) pe nimeni. Dă-ne măcar tu un semn clar că mergem pe calea pe care ne-o dorim de ani și ani de zile. Doar suntem parte a unui neam de oameni harnici, cu materie cenușie în creier, cu dorință de mișcare înainte. Atitudinea ne cam dă de râpă, dar, sper, măcar peste vreo două decenii de acum încolo să apară în scenă oameni de calitate: responsabili, deștepți, curajoși. Eu unul m-am săturat să văd cum te lași prostită de lighioanele care îți promit – și ție, și nouă – marea și sarea. Ia-ți inima-n dinți măcar acum, la 20 de ani, dacă ai ratat această șansă acum doi ani, în 2009, când ai ajuns – cu chiu, cu vai – la majorat.

Moldova sunt eu. Iar tu, concetățeanule, nu râde de mine, că și tu ești Moldova. Aici toți suntem Moldova. Până la un nou slogan dictat de „împrejurările istoriei”, eu numai cu aceste cuvinte mă pot mândri acum. Sunt în al nouălea cer. Știu, de 20 de ani, cu se mănâncă „fericirea moldovenească”. Restul, ce văd și aud la televizor, e apă de ploaie și patriotism de fațadă.

2 gânduri despre “20 de ani de fericire moldovenească

Lasă un răspuns

