Când va pieri antiromânismul

Atunci când tot mai mulți cetățeni ai republicii vor declara cu mândrie: „Și eu am pașaport românesc!”. Atunci republica va avea români din belșug, români cu actele în regulă, români care vor declara cu mândrie: „Și eu am pașaport românesc!”.

O țară a românilor majoritari, dar „pe hârtie”, unde românii adevărați, poate fără acte, vor fi minoritari.

Abia atunci, peste decenii, va pieri antiromânismul. Atunci antiromânismul nu va mai fi la modă. Pentru că majoritari vor fi, în sfârșit, românii. Cel puțin pe hârtie.

Ce îmbulzeală, ce cozi kilometrice, azi, la ușile consulatelor românești din republică! Moldoveniștilor, bateți-vă capetele! Are loc, chiar sub privirea voastră tot mai înțelegătoare, procesul de reromânizare (benevolă) a Basarabiei.

8 gânduri despre “Când va pieri antiromânismul

    1. Josephine, nu ai urmărit presa basarabeană din ultimii ani, da? (… nu mai spun de „epoca voronin”). Dacă nu, atunci e limpede de ce ai crezut că antiromânism ar fi numai în… Italia.

      Apreciază

      1. Ion, eu nu citesc nici măcar presa din România, mă scârbesc toţi idioţii care au impresia că ştiu a scrie (ori a vorbi, cei de la TV). Ştiam de părerea lui Voronin, nu ştiam însă că e şi o părere generală a poporului.

        Apreciază

      2. Nu e chiar o părere generală, a tuturor. Oricum, adepți ai antiromânismului sunt destuuui. Aceștia, de regulă, sunt votanții partidelor de stânga (minoritățile naționale, oameni care se informează din surse media suspecte, funcționari care nu vor să-și piardă funcțiile mari etc.).

        Apreciază

  1. Ioane,am fost in concediu la 4 km de Prut.Si in fiecare dimineata le aratam celor care erau cu mine ca soarele rasare din Moldova.As fi venit la voi -de fapt,la noi-dar am ramas surprins cind am aflat ca imi trebuie pasaport.
    Nu este normal ca voua ca si noua sa ne trebuisca pasaport pentru a merge de la noi, la noi.
    Oricum,sa le spui si tu tuturor asa cum o fac si eu aici in Ardeal si peste tot unde merg,di-ntotdeauna si intotdeauna soarele a rasarit si va rasari din Moldova,pentru noi toti.

    Apreciază

Lasă un răspuns

