Basarabia în 15 imagini

Sunt 15 imagini pe care i le-am oferit unui student basarabean din Galaţi, România, pentru o expoziţie care ar (re)prezenta Republica Moldova. Desigur, fotografiile pe care le-am ales sunt prea puţine pentru ca cineva „din afară” să înţeleagă o Basarabie „în detalii”. Andrei Urecheanu, studentul din Galaţi cu pricina, nu are cum să ştie că eu am acum vreo 25 de mii de imagini (peste 36 Gb) pe care le-am înveşnicit între Nistru şi Prut, cele mai multe instantanee fiind din nordul Basarabiei. Foarte multe dintre acestea reprezintă Basarabia aşa cum este: săracă, murdară, mizerabilă, beţivă, needucată, porcoasă… Andrei a vrut de la mine doar poze cu „locuri frumoase”. Selecţia de poze pe care am făcut-o şi i-am oferit-o cu mare plăcere este,  aş spune, doar un vârf de ac din ceea ce este, în mintea mea, frumoasa şi mizerabila Basarabie.

Această prezentare necesită JavaScript.

15 gânduri despre “Basarabia în 15 imagini

    1. Vitalie, pe orice blog de pe WordPress poţi urma calea pe care ţi-am descris-o. Poate la tine ceva nu merge. Văd că platforma pe care o utilizezi e WP, dar link-ul către blogul tău nu e de WordPress.

      Apreciază

      1. Ah da. Ştiu de problema asta. Dar dacă le ţii în anonimat ce câştigi? Eu înainte să le pun pe blog le micşorez şi îmi pun numele pe ele. Dacă le modifică măcar eu am dovada că poza originală e făcută de mine.

        Apreciază

  1. Ai dreptate, Ancuţo. Numai că din imaginile mele nu câştig nimic nici publicându-le, nici ţinându-le ascunse. Am făcut cu pozele şi aşa cum ai scris: micşorate, numele meu sau o insignă ceva şi publicate. La câte mii de poze am, prea mult timp mi-ar lua operaţiile astea pentru, să zicem, câteva sute cele mai bune poze ale mele.
    Voi publica din când în când poze.

    Apreciază

  2. Ioane,in unele din pozele tale ma simt…acasa.
    Marcheaza-le si mai pune.Arata-ne si noua tara noastra locuita de romani.O fotografie ne poate spune cine sintem,de unde venim,cine ne sint stramosii .
    Lasa-ne si pe noi sa vedem Basarabia ta!
    Alexandru.

    Apreciază

  3. Ion,

    folosește imagemagick pentru a pune logouri și micșora mii de poze automat.

    Uite o comandă simplă:

    Put a logo on bottom-right for image

    convert file.jpeg -gravity SouthEast logo.png -compose Multiply -composite file_out.jpeg

    Apreciază

      1. Ei, tu chiar ai crezut că numai bați din palme și totul se rezolvă.

        Instalezi în Linux/windows imagemagick, procesezi imaginile și le încarci pe urmă pe blog.

        Apreciază

Lasă un răspuns

