Lumina lui Grigore Vieru

În curând se fac doi ani de când poetul Grigore Vieru a plecat. A plecat, dar continuă să fie printre noi. Grigore Vieru este un nume egal cu poezia. O poezie complicat de simplă, în care te poţi regăsi cu uşurinţă.

Numai un accident, un asasinat, o gură rea îi puteau grăbi plecarea lui Grigore Vieru din astă lume. Aşa s-a întâmplat în noaptea de 15 spre 16 ianuarie 2009, ora 01:30, pe traseul R-3 Chişinău–Hânceşti–Cimişlia–Basarabeasca, când poetul a suferit un grav accident rutier. La numai două zile după accident, Grigore Vieru s-a stins. Cuvintele sale continuă să lumineze.

3 gânduri despre “Lumina lui Grigore Vieru

  1. Scrisoare din Basarabia

    Cu vorba-mi stramba si pripita
    Eu stiu ca te-am ranit spunand
    Ca mi-ai luat si grai si pita
    Si-ai navalit pe-al meu pamant.
    In vremea putreda si goala
    Pe mine, frate, cum sa-ti spun,
    Pe mine m-au mintit la scoala
    Ca-mi esti dusman, nu frate bun.
    Din Basarabia va scriu,
    Dulci frati de dincolo de Prut.
    Va scriu cum pot si prea tarziu,
    Mi-e dor de voi si va sarut.
    Credeam ca un noroc e plaga,
    Un bine graiul cel slutit.
    Citesc azi pe Arghezi, Blaga
    Ce tare, Doamne,-am fost mintit!
    Cu pocainta nesfarsita
    Ma rog iubitului Isus
    Sa-mi ierte vorba ratacita
    Ce despre tine, frate,-am spus.
    Din Basarabia va scriu,
    Dulci frati de dincolo de Prut.

    Va scriu cum pot si prea tarziu,
    Mi-e dor de voi si va sarut.
    Afland ca frate-mi esti, odata
    Scapai o lacrima-n priviri
    Ce-a fost pe loc si arestata
    Si dusa-n ocna la Sibiri.
    Acolo-n friguroasa zare,
    Din drobul mut al lacrimei
    Ocnasii scot si astazi sare
    Si nu mai dau de fundul ei.
    Din Basarabia va scriu,
    Dulci frati de dincolo de Prut.
    Va scriu cum pot si prea tarziu,
    Mi-e dor de voi si va sarut.

    Apreciază

Lasă un răspuns

