Constantin Tănase vrea să reaprindă „Luminiţele” din provincie?

Am trecut prin Glodeni, un orăşel cu statut de centru raional din nord-vestul RM. Aici trăiesc circa 60 de mii de oameni. Librăria din centrul Glodeniului mi s-a părut mai mult decât lamentabilă. Printre puţinele exemplare de cărţi care se vând aici, am văzut foarte multe jucării, rechizite şi haine. Cât despre cărţi, acestea sunt, în mare, pentru şcolari. Literatura didactică este cumpărată, se ştie, de elevi şi de profesori. În rest – beznă…

În URSS se promova cartea sovietică şi se tăiau viile. Astăzi, chiar şi după ce eternii noştri aşa-zişi comunişti au dat-o mai moale, s-a lăsat deoparte propăşirea intelectuală a sătenilor, promovându-se, în schimb, cultul stacanului prin toate soiurile de alimentare şi baruri, altădată Luminiţe (librării sovietice – n.r.).

Încetul cu încetul, librăriile din provincia basarabeană, atât câte sunt şi cum sunt, se transformă în magazine de haine şi jucării. Aşa se face că omul nostru de la ţară s-a pomenit în situaţia de a arde o sută de grame acolo unde se vindeau şi se mai vând, cu chiu, cu vai, cărţi.

Atunci, prin anii ’80, nu-mi dădeam seama că o carte de poezii semnată de Cruceniuc sau de Lupan e proletcultistă, dar eram fericit pentru că mi se cumpărau cărţi. Iar preţul acestora era foarte accesibil.

Amurgul intelectual dintre Nistru şi Prut este motivat azi şi prin faptul că nu numai Luminiţele s-au stins, dar şi majoritatea locuitorilor din provincie nu-şi permit să cumpere cărţi bune.

Promovează „Timpul de dimineaţă” al lui Constantin Tănase o campanie de culturalizare a maselor, dar parcă tot mai lipseşte ceva. Ceva mult. După aproape 20 de ani, în provincie s-au stins Luminiţele, iar odată cu ele dragostea şi interesul pentru carte…

HN

48 de gânduri despre “Constantin Tănase vrea să reaprindă „Luminiţele” din provincie?

  1. Тэнэси, ту май ай а те консидера спума энцелепчуний пе пэмынт ??

    Сау поате идеиле тале фиксе деспре оамень, цэрань, комуништь дин пункт де ведере психиатрик се нумеск параное ??

    Че найба су ынтымплэ ку тине ?? поате ай невое де о консилиере психиатрикэ ??

    Ту ай утйат кэ трэим ын вякул интернетулуй, кынд тоате кэрциле ши зиариле буне ле поць гэси ын интернет ??

    Мемория проастэ ыць есте душман, сау параноя е боала та ??

    Оамений каре тинд сэ се информезе демулт дежа акчесеязэ интернетул, да пентру ачей каре приетенул чел май бун есте пахарул де зиареле тэле ну ау невое…

    Лекуеште-те о датэ!! рыд дежа оамений де тине!!!

    АМИН.

    Apreciază

  2. mdaaaaaaaaa….cel de mai sus (pentru ca mi-e teama sa te numesc pe numele-ti ales,)..om bun, crezi că internetul e cel mai bun remediu de informare pentru toată lumea. dacă ar fi asa cum zici, atunci nu vom mai avea degraba de unde sa cumperi o carte de povesti pentru copil, o enciclopedie….

    a fost si la noi in sat o „Luminiţă”, care s-a stins demult… acum numai e nimic acolo, totul e stricat… pacat, insa asta e realitatea… 😦

    Apreciază

  3. Marrynet ту крезь кэ зиарул тимпул ва ынлокуи инчеклопедииле ши кэрциле де повешть ??

    Чей ку вой оамень бунь ??? чей ку гындиря вострэ ??

    Ын нумеле Домнулуй вэ ындемн трезицивэ о датэ!!!!!!!!!!!

    ТРЕЗИЦИВЭ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Apreciază

  4. Де че ркезь кэ ну вэд нимик ??

    Де че ну ай рэспунс ла ынтребэриле меле ??

    Де че ынторчь дискуция ноастрэ ын чартэ ?? ту крезь кэ е май дештепт сэ мэ ынжосешть пе мине пентру а скэпа де а ынцележе тылкул челор скрисе ын месажеле меле ?? гындеште-те май профунд ла чея чем ам скрис ши ай сэ везь кэ ам дрептате!!

    Apreciază

  5. ____________________________
    Vreau uneori sa va intreb pe toti de ce sunteti asa de rai ?
    De ce nu credeti in DUmnezeu ?
    De ce credeti ca in Moldova este cel mai rau ?
    De ce va ganditi in lumea asta doar la propria persoana ?
    De ce jagniti oamenii in stinga si in dreapta ?
    De ce nu catati sensul vietii ?
    De ce nu vreti sa intelegeti cei asta DRAGOSTE ?
    De ce nu cititi macar o singura data in viata voastra BIBLIA ?
    De ce nu va rupeti din pacatele voastre ?
    De ce nu invatatati si nu vreti sa ganditi ?
    De ce va temeti sa fiti buni la suflet si la inima ?
    De ce va temeti sa recunoasteti ca uneori gresiti in viata ?
    De ce nu intelegeti ca oamenii nu au aparut din varza sau din popushoi ?
    De ce nu aveti frica de rasplata care va veni pentru pacatele voastre ?
    De ce nu indrazniti sa cautati viata vesnica ?

    _______________
    De fapt eu stiu raspunsurile voastre, fiindca il cunosc pe Dumnezeu… traiti toti din mila lui, din speranta ca unul din miliarde va citi Biblia si va gasi sensul vietii!

    Apreciază

  6. crezi ca singurul esti cu Biblia, si te afli cel mai crestin din lume…. fiecare recunoastem ca in viata avem crezul in inima si vietile noastre. Nu trebuie sa vii cu intrebari retorice de felu-i. „De ce nu vreti sa intelegeti cei asta DRAGOSTE ?”
    E unul Dumnezeu cea mai mare dragoste… Gindim la toate, insa fara sa afisam… 😕

    Apreciază

  7. Toti incepem cu crezul, apoi dupa ce intelegem in intregime cuvantul din Biblie.. nu mai suntem crestini, ci fii a lui DUmnezeu… care deja il stim pe Dumnezeu…

    pe cand tu o data ce inca crezi esti departe de lumea care il stie pe Tatal nostru din ceruri cel bun si sfant…

    uite ce se scrie in dexonline.ro despre semnficatia cuvantului a crede in Dumnezeu>

    A admite existența lui Dumnezeu și a accepta dogmele bisericii; p. ext. a avea o anumită credință religioasă. – Lat. credere.

    tu nu-l stii pe DUmnezeu, tu ideie nu ai ce inseamna Imparatia Cerurilor, tu nu stii in ce consta ea… tu atata timp cit vei crede dar nu-l vei sti pe DUmnezeu nu ai sanse sa traiesti vesnic in imparatia lui DUmnezeu…

    Eu nu cred ca sunt singurul cu Biblia… eu stiu cine sunt si calea voastra spre ceea ce sunt eu este mare si grea… si daca unul din miliarde ar ajunge unde am ajuns eu, va vedea toata slava lui DUmnezeu…

    Si daca intrebarile de mai sus poentru tine sunt retorice, si daca nu intelegi si nu stii si nu simti raspunsurile la aceste intrebari… viata ta va fi ca un ecou retoric care fara nici un sens va ramane in trecut…

    Pocaestete paganule, gaseste-ti greselile si roagate zi si noapte ca Dumnezeu sa te ierte… invata zi si noapte cuvantul din Biblie… lasa-te de grijile si nevoile acestei lumi si poate atunci ti se va deschide adevarul…

    Apreciază

  8. „Pocaestete paganule, gaseste-ti greselile si roagate zi si noapte ca Dumnezeu sa te ierte… invata zi si noapte cuvantul din Biblie… lasa-te de grijile si nevoile acestei lumi si poate atunci ti se va deschide adevarul…”
    primul lucru care mi-a venit in minte este ca faci un lucru bun prin ceea ce faci… si Slava Domnului că sunt a;a cre;tini ca tine… sincer mă bucură faptul că nu te vad doar strigînd că eşti copil al lui Dumnezeu…dar şi prezinţi prin cuvîntul care-l porţi….Dumnezeu să te binecuvînteze şi să-ţi dea înţelepciune şi pe viitor…
    P.S: sunt pocăită şi sunt convinsă că Dumnezeu mi-a iertat toate păcatele…
    „lasa-te de grijile si nevoile acestei lumi”, dar ce spui de timpul pierdut uneori in zadar pe net… oare nu-i grijă lumească?

    Apreciază

  9. hmm… imi cer scuze.. eu de abia acum am observat ca discut cu o fata… nu am fost atent de la inceput…

    din cauza asta eram asa de impulsiv… cu fetele eu is panicuta calda, buna de gustat si de mangaiat… 🙂

    timpul petrecut pe net este o fapta foarte buna… prin grijile acestei lumi am avut in vedere totul in afara de iubire cu persoana draga, invatare, cunoasterea adevarului, comunicare, intelegere, relaxare in locuri decente si calatorii…

    Apreciază

  10. Ion
    Ce facem Ioane? Dezbateri biblice pe aici? Să aduc un arab, un evreu și un indian ăstora doi să le mai taie din avântul domnesc? 😀

    marr… și Sange…
    Mai uitați-vă pe National Geographic, mai vorbiți și cu alții din alte religii. Riscați să deveniți fanatici. Călătoriți prin India, Iordania, Japonia, America de Sud apoi veniți cu bla-blauri din astea cu care îi mai bengos ca celălalt. Parcurgeți niște studii de religii comparate apoi desfășurați-vă pe aici. Reveniți la tema dată de ion și intrați în mess și-mbrățișați-vă acolo. 😀

    Apreciază

  11. Napocel

    daca nu ai frica de cuvantul meu… cu cea mai mare placere discut cu tine despre care vrei religie din lume ??

    doar ca eu ma tem ca imi va fi greu, fiidnca capacitatile tale facultative sunt inca foarte necioplite si te vei bate cu capul in gard de la cuvintele mele…

    acum iti arat cat de neghiob tu esti la ale tale!!!

    tu scrii: „mai vorbiți și cu alții din alte religii.”

    eu te intreb, acum tu de pe care planeta ai cazut, daca nu esti de pe Marte, atunci raspunde-mi mie la intrebare, despre care religie pina acum eu am vorbit aici ???

    ca sa-ti fie mai usor sa gandesti… iti repet ca eu am vorbit ca doar acel care citeste si intelege Biblia va afla ce-i asta imparatia lui DUmnezeu…

    tu daca vei citi Coran, vei afla ca barbatul este tiran da femeile ai sunt slugile lui… daca vei citi Budism te vei face cumincior si bucuria ta va fi 2 lei ai tai din buzunar… daca vei citi Bgavad-Ghita si vei studia induismul te vei stapini pe sine si vei astepta in pace si in liniste moartea pentru a te reincarna intr-un copac… daca vei sfla cei asta Saintologie te vei face un scrcoc cu bani… si asa mai departe…

    Despre care religie vrei sa vorbim ?????

    De fapt Toti recunosc ca Dumnezeu e unul… nu te-ai gandit ca el a facut toate religiile in functie de mentalitatea defiritor oameni ??

    Si pentru tine Napocel este religie in lumea asta… stii cum se numeste ??? nu stii, iti spun eu, Politica se numeste!!! de aceea iti recomand sa nu intri in polemici pe tema religiilor da sa astepti sa intri in forta si sa scandezi la anticipate Jos Comunistii….

    Amin.

    Apreciază

  12. marrynet
    Cine m-o dat pe burtă scumpete? Somnul? Da, de multe ori somnul mă dă pe burtă. Îmi place să dorm pe burtă. Care sunt acei oameni de leac? Nu am înțeles ce vrei a spune. Așa s-a scolfâlcit româna pe la voi? Scrie mai clar păpușă să fi-nțeleasă. Numai să nu-mi vii cu poezii religioase. Treci la tema dată… asta v-am sugerat. 😀

    Apreciază

  13. Sangele… lui peste

    Neghioabă e aia ce te-o fătat. Tu ai început așa că mânăncă ce ți-am dat. Speram că ești mai instruit dar dacă-mi vii cu etichete din astea te dumnezeiesc și pe tine și pe ai tăi că veți sughița 7 ani, 7 zile, 7 ore! Neghiob nu te-am fpcut. Ia-o de mânuță pe marry… și slăbiți-mă de dăștăpciunea voastră. Hai joc de glezne și dispăreți de sub ochii mei

    Apreciază

  14. marrynet
    Sangele Domnului nu e groaznic din moment că etichetează din prima pe cineva cu neghiob? Așa oarbă ești? Cam dubioase principi ai maryyneto. De fapt ce nu e aiurea la voi? Țara minunilor și paradoxurilor. Deci în marea ta cultură Sangele Domnului a făcut bine că m-a făcut neghiob din prima. Așai? Tu apreciezi asta așai? Hai mă marrynetă că ți-ai dat cu firma-n cap. Nu mai zi altădată că ai respect față de semeni… Nu-mi imagina că ai și astfel de fețe.

    Apreciază

  15. Sangele… lui păște

    pentru cunoștința ta, îmi fâlfâie de anticipatele tale. Ios în Ardeal iar la alegeri n-am particpat pentru niște eemente care-ți scapă. Ești cam… cum te-o dat Domnul… Ha ha ha ha. Auzi? Unde ai studiat? 😀

    Apreciază

  16. marry…
    Fă-l colaborator în blogul tău pe Sangele… lui păște. Vei avea cel mei beton blog. Ori creează-i un blog și fă-i un afiș bestial cu poza lui cu-n par în mână iar titlul blogului său să fie: „Spaima neghiobilor”. Ha ha ha ha ha ha. Moamăăă ce mai minuni îți e dat să vezi în blogosferă… ha ha ha ha ha ha

    Apreciază

  17. Napocel

    vad ca te-ai bahlit prea repede… probabil ai prea mult Ardeal in cap…

    uite ce spune dexonline.ro despre tine:

    NEGHIÓB, -OÁBĂ, neghiobi, -oabe, adj., s.m. și f. 1. Adj., s.m. și f. (Persoană) cu mintea mărginită, care pricepe greu un lucru, care acționează fără judecată; (om) neîndemânatic, nepriceput, nătărău, nerod, prost. 2. Adj. (Despre fapte, vorbe etc.) Care arată îngustimea la minte, prostia, stupiditatea neghiobului (1); prostesc, neghiobesc, stupid. – Et. nec.

    esti inca micut, multe lucruri nu pricepi.. nu ai pentru ce sa te superi, fiidnca noi toti de la inceput trecem prin asa etapa a vietii… trebuie sa recunosc ca si eu cindva am trecut prin asta… doar dupa ce iti va veni mintea la cap si vei studia Biblia nu vei mai fi neghiob, ci vei fi ca din lumea celor drepti…

    darzeste, nu te teme din ultimul sa te faci primul…

    Apreciază

  18. Sangele… lui păște

    Multe lucruri nu pricepi tu văd că dar nu mă obsesc cu tine. Apăi nu știu ce te scorlăie dacă am prea mult Ardeal în cap. Ai ceva impotriva ardelenilor? Ești moldovenist?

    Apreciază

  19. Sangele Domnului
    Și pentru că mai făcut a doua oară neghiob îți scriu nu din parteaDEX-ului ci din partea mea: SMMP. Dacă nu știi ce-nseamnă intră în YM și inserează napocel apoi am să-ți spun exact ce-nseamnă buey nesimțire ce ești.

    Apreciază

  20. Napocel

    de cate ori vrei sa te fac neghiob ca sa intelegi ca trebuie sa citesti Biblia si sa te pocaesti ????

    asa si nu mi-ai raspuns la intrebarile de mai sus… cred ca nici la ultima nu stii raspunsul…

    in afara de adevar, nu am nimic impotriva nimanui in lumea asta… arma mea este cuvantul lui DUmnezeu…

    poate tu ai ceva impotriva mea ? sau poate impotriva lui DUmnezeu ?

    Apreciază

  21. Sangele Domnului

    E obligatoriu să citesc Biblia și să mă pocăiesc fiindcă tu așa ordoni???? Ești culmea. Ești chiar fanatic!! Păi de ce religie aparțin eu e treaba mea și aparține de intimitatea mea. Pot să fiu șintoist. Nu? Pentru tine toată lumea care nu e pcăit ca tine și toată lumea ce aparține de alte religii e neghioabă??? Nu-ți dai seama că ești penibil??? Deja ai spus tu prea mult ca să vadă de fapt cât de cretin poți fi. Dacă mi-ai sugerat asta: „de cate ori vrei sa te fac neghiob ca sa intelegi ca trebuie sa citesti Biblia si sa te pocaesti ????”, înseamnă că ai o porblemă foarte mare.

    marrynet
    Ăștia-s prietenii tăi marrynet?? Și voi considrați neghiobi pe toți cei ce nu sunt pocăiți și care aparțin de alte religii??

    Ion
    Aveți mulți fanatici din ăștia prin Moldova?

    Apreciază

  22. Sangele Domnului
    Buey legumă? dute în japonia și strigă-n gura mare: „-De câte ori să vă fac neghiobi ca să înțelegi că trenuie să citiți Biblia și să vă pocăiți!!!” Aici e spațiu public electronic. Ori vino la Cluj-Napoca în Piața Unirii (îți aduc eu o portavoce) și apucă-te să strgi în gura mare:
    „-De câte ori să vă fac neghiobi ca să înțelegi că trenuie să citiți Biblia și să vă pocăiți!!!”
    Nici cum nu-ți dai seama că ești cam dus cu pluta??

    marrynet
    Nici acum ceața de pe ochi nu te lasă a vedea tâmpenia acestuia ce se semnează cu Sangele Domnului? Acum dă un răspuns după ce a scris faza: „de cate ori vrei sa te fac neghiob ca sa intelegi ca trebuie sa citesti Biblia si sa te pocaesti ????”
    Gai marrynet și dă un răspuns vis a vis de cele scrise de prietenul tău Sangele Domnului. Hai să-ți vedem cultura.

    Apreciază

  23. Ion
    Dă-i un premiu ăstuia Sangele Domnului și roagă-l să-și deschidă un blog pe tematica lui. Să ne slăbească că de nu ne-a pocăi pe toți. 😀 😀 😀 Deja vizitatorii acestui blog ce nu sunt pocăiță pentru acest Sangele Domnului sunt toți neghiobi/ 😀 Ion? Tu ești pocăit? 😀 Dă-i un premiu pentru participare și sugerează-i să ne lase să suflăm nițel. Cumpărăi o protavoce. particip și eu cu bani. 😀

    Apreciază

  24. Asta-i pentru SANJERETELE
    hahaha Ce ma bucur cand vad homofobi, fanatici religiosi si extremisti de tot felul turbati, revoltati, cum fac ei spume la gura. Da-le Doamne cat mai mult, incat sa se curete singuri, sa plesneasca de ura care dospeste in ei! In felul asta se va face in sfarsit selectia naturala si vom avea sansa la o viata mai buna.
    Pai mai sanjerete, pe langa faptul ca ai nesimtirea sa te semnezi cu un asemenea nume, vorbesti si o romana de balta! Mars la scoala, loaza! Ne-am saturat de nebuni care se bat cu pumnul in piept, crestinu’ lu mos gerila.
    Te-ai prins si tu ca a devenit un trend sa pretinzi ca esti credincios. E de bon-ton sa mergi la biserica si sa citezi din tot felul de lucrari teologice ale unor autori in mare voga (in anumite cercuri de „evlaviosi” ). Fanatismul tau este repugnant. Apuca-te si imparte averea saracilor, vinde-ti laptopu de pe care postezi tampeniile astea, ajuta-i pe cei de langa tine FARA sa strigi in gura mare ca esti crestin si ajuti. Habar nu ai ce scrie in Biblie, copile. Aratand cu degetul in ograda altuia nu justifici faptele ce au loc in ograda ta. Aratand imperfectiunile unei alte religii nu demonstrezi ca religia ta este perfecta.
    Auzi la el, crestinu’: „cu fetele eu is panicuta calda, buna de gustat si de mangaiat”…perversu dreq’!
    Zici ca ai citit Biblia? Am vazut ce-ai priceput din ea.
    Pacaliciule, las ca pun eu arabii pe tine, sa-ti fie lectie si invatatura de minte sa mai vorbesti in necunostinta de cauza!
    Are dreptate Napocel! Te lecuiesc eu inshalla!

    Apreciază

  25. Sangele Domnului

    Io îți zâc că nu mă pocăiesc! Io aparțîn dă cultul atlantid: „Perasteraadastram”. Nici măcar habar n-ai ce-nseamnă. Dar io în bunătatea mea îți spun dragule. Uite ce-nseamnă: „călcând pe spini ajungi la stele”.

    Ion
    Te rog aprobă pe preoteaa mea Perasteraadastram, c-o scris prima dată la tine și comentariile îi sunt în așteptare.

    Apreciază

  26. napocel

    EU pina la varsta de 25 de ani nu-l cunosteam pe DUmnezeu,.. apoi doi ani de zile am studiat originile tuturor religiilor din lume… apoi un an am citit Biblia, vechiul testament o singura data, si noul testament de vreo 16 ori…

    ca in final sa inteleg ca Biblia este unica carte prin care oamenii se pot dezlega de la pacatele sale… este unica carte in care oamenii pot afla cei asta imparatia cerurilor…

    Biblia este solutia prin care Dumnezeu le va deschide celor drepti calea spre adevar si spre rai…

    Tu napocel nu ai de unde sa intelegi nimic din ceea ce iti spun eu acum, fiindca pacatele tale iti incurca sa intelegi…

    TU napocel existi in intuneric, pofetele tale si mandria ta nu-ti vor da voie niciodata sa citesti Biblia… de aceea tu nu reprezinti nimic in lumea asta…

    TU vei exista doar pentru a fi sluga.. Tu vei fi sluga celor drepti… si viata ta va fi ca un covor pentru asternutul picioarelor noastre, a celor drepti…

    uite ce spune dexonline.ro despre religia ta:

    ȘINTOÍSM s.n. Religie națională a Japoniei, caracterizată prin animism, venerarea unor divinități ale naturii, cultul eroilor, al strămoșilor etc. – Din fr. shintoïsme.

    si inca o intrebare, din care Copac sau Erou lai facut tu pe DUmnezeu ??

    Apreciază

  27. napocel viata buna este pe Pamint nu la stele….

    pamintul face roade… da stelele ard…

    zboara spre soare si foc vei vedea… coboara pe pamint si caldura vei primi…

    Apreciază

  28. marrynet

    Uite ce gentleman e Sangele Domnului: „cu fetele eu is panicuta calda, buna de gustat si de mangaiat…
    timpul petrecut pe net este o fapta foarte buna… prin grijile acestei lumi am avut in vedere totul in afara de iubire cu persoana draga, invatare, cunoasterea adevarului, comunicare, intelegere, relaxare in locuri decente si calatorii…” Ha ha ha… e bun tipul pentru gustat și mâgâiat. Ti citești atent ce scrie acest Sangele Domnului?

    Beton, nu? I-a uită-te că toate celelalte le extrage din Google. 😀 Te-a fascinat cu cultura lui? 😀

    Apreciază

  29. Sânjele porcului

    Buey sângerete? Tu cumva scrii de prin vreun ospiciu? V-au utilat sala de recreație cu calculatoare? Serios. Fii deschis și scrie-ne dacă ești vreun bolnav cu capul. Te vom ajuta. Îți place să copiezi-pastezi ca papagalul texte de pe net? De mult ești internat?

    Apreciază

  30. napocel nu fa atita spuma la gura…

    daca esti bou si nu-ti da in cap sa pui in googlebla cautare frazele mele, ca sa vezi daca se repeta, atunci ramai mai departe bou

    dar daca mai esti si vaca sa nu intelegi ca mesajele mele sunt o continuitate logica si consecutiva a dialogului nostru, asa si vei ramine… ti-am spus parca ca vei fi sluga tuturor… ca o vaca pe care o mulge cui nu-i lene…

    da de faptul ca sunt un baiat in floarea varstei si imi place si chiar am nevoie din cind in cind de mangaiere femenina, asta pentru tine e tabu ??

    de fapt daca esti un neghiob la ale tale, probabil nu ai succes cu fetele…

    atunci, citeste Biblia si fii sigur ca totul in viata ta se va aseza cu bine…

    Dumnezeu e mare…

    Apreciază

  31. pentru Perasteraadastram

    Te-ai aprins bine…

    multe lucruri drepte ai spus… eu cu adevarat am aruncat tot, si laptot si haine si tot ce aveam eu de pret…

    tu la fel nu ai cum sa-l intelegi pe Dumnezeu, fiindca inima ta este rea… tu esti extrem de violent la cuvant… si eu cred ca esti un mare nenorocit…

    nu vreau sa ma repet, iti spun un singur lucru… tu la fel ca napocel te regasesti in aceeasi pozitie, daca vrei sa cunosti mai multe despre tine citeste dialogul meu cu napocel…

    Apreciază

  32. pentru Ψ spus

    nu discutam despre religii…

    ci despre necesitatea pocaintei oamenilor si despre adevarul din Biblie…

    unde vedeti voi aici religie ????

    Apreciază

  33. pentru Perasteraadastram

    acum am observat, tu ma ameninti pe mine cu arabii ??

    tu esti intreg la minte ??

    nustiu unde tu traiesti, daca stai in Moldova fii sigur ca dupa tine plange Procuratura… si neaparat lomul din politia Moldoveneasca…

    fiti toti siguri, timpurile celor drepti in Moldova se intorc… si plange lomul dupa asa oameni rai ca tine….

    Apreciază

  34. pentru Napocel

    daca consideri ca eu sunt nebun… din ce cauza nu poti sa-mi raspunzi drept la nici o intrebare ??

    sau poate deja crezi ca nebunii is mai destepti ca bunii ??

    napocel ce nebunie vezi tu in indemnul meu catre tine de a citi Biblia si de a te pocai ????

    Apreciază

  35. pacat ca din toata discutia noastra napocel a inteles ca in viata asta cuvantul se tine pe pastile…

    pina la ultima rasuflare am sa spun adevarul… cuvantul se tine pe Dumnezeu… in Biblie este scris ca la inceput era cuvantul si el era la Dumnezeu…

    Amin.

    Apreciază

  36. Dumnezeu este dragoste, este multa minte si izvor de adevar…

    Cuvantul lui DUmnezeu din Biblie spune ca acel care se va pocai si se va rupe din pacatele sale, care va intelege cuvantul, il va cunoaste pe Dumnezeu…

    si acela, care prin Biblie sensul a inteles, din ultimu se va face primul, si in el Dumnezeu va intra…

    Focul si lava vine de la Dumnezeu, si El e in Mine…

    Cine va bea din Sangele Domnului, in viata va trai pe veci… cine ma va intelege, de duh se va umple si in adevar va trai…

    Voia Tatalui o vorghesc…

    Amin.

    Apreciază

Lasă un răspuns

