(video) Eu nu cred nici în Iehova

Intransigenţilor ortodocşi care au doborît menora evreiască din Chişinău

Eu nu cred nici în Iehova,

Nici în Buddha Sakya-Muni,

Nici în viaţă, nici în moarte,

Nici în stingere ca unii.

Visuri sînt şi unul ş-altul,

Şi tot una mi-este mie

De-oi trăi în veci pe lume,

De-oi muri în vecinicie.

Toate-aceste taine sfinte

Pentru om frînturi de limbă

În zădar gîndeşti, căci gîndul,

Zău, nimic în lume schimbă.

Şi fiindcă în nimica

Eu nu cred, o, daţi-mi pace!

Fac astfel cum mie-mi pare

Şi faceţi precum vă place.

Nu mă-ncîntaţi nici cu clasici,

Nici cu stil curat şi antic

Toate-mi sînt de o potrivă,

Eu rămîn ce-am fost: romantic.

Mihai Eminescu

10 gânduri despre “(video) Eu nu cred nici în Iehova

  1. Către Veronica Micle:

    Dacă am avea religie, noi doi, am crede că Dumnezeu nu va lăsa nerăsplătit atât amor, dar n-o avem, de aceea numai în noi înşine putem crede şi pe noi înşine ne putem întemeia. Eu zic: crede în mine şi nu vei fi amăgită, afară doar dac-oi muri. Te sărut şi te rog, linişteşte-te, căci starea ta mă doare mai mult decât mizeriile mele proprii. Al tău,
    Emin

    Apreciază

  2. Nu voi fi capabila sa-mi exprim tot ce simt vis-a-vis de acest act primitiv si plin de barbarism…, dar te voi ruga sa accepti pe blogul tau aceasta postare :

    oricum fiecare va avea un mod propriu de a percepe mesajul

    Apreciază

  3. Încă o poezie minunată de Eminescu:

    Rugaciune – Mihai EMINESCU

    Noi ce din mila Sfântului
    Facem umbră pământului,
    Rugămu-ne’ndurărilor,
    Luceafărului mărilor.
    Ascultă-a nostre plângeri,
    Regină peste îngeri;

    Din neguri te arată,
    Lumină dulce, clară,
    O, Maică Preacurată
    Şi pururea Fecioară,
    Marie!

    Crăiasă alegându-te,
    Îngenunchem rugându-te
    Înalţă-ne, ne mântuie
    Din valul ce ne bântuie.
    Fii scut de întărire
    Şi zid de mântuire.

    Privirea-ţi adorată
    Asupră-ne coboară,
    O, Maică Preacurată
    Şi pururea fecioară,
    Marie!

    Apreciază

  4. In orice tara civilizata popa ala care i-a instigat pe credinciosi sa vandalizeze torta respectiva si care a mai si tinut un discurs extrem de agresiv , ar trebui sa ajunga de urgenta in spatele gratiilor. Lasind la o parte retorica lui xenofoba anti-sionista ceea ce i-a instigat el pe enoriasi sa faca se numeste distrugere calificata. Repet : asta intr-o tara civilizata. Oricum parintelul asta asa de zelos mi se pare foarte dubios. Dupa retorica pe care o avea suna mai mult a politruc NKVD decat a fata bisericeasca. Insa chestia e foarte grava si poate discredita Moldova si actuala guvernare foarte mult mai ales la nivel international.

    Apreciază

  5. C-o fi doar el dus cu pluta, o fi dar am văzut în mulțime un număr mare de oameni la vârsta a treia… Mentalitățile sunt pastă-n așa zisa R.M. Intereseant de investigat traseul acestei legume bisericești.

    Apreciază

  6. Altă poezie: Împărat şi proletar

    […]
    Religia – o frază de dânşii inventată
    Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
    Căci de-ar lipsi din inimi speranţa de răsplată,
    După ce-amar muncirăţi mizeri viaţa toată,
    Aţi mai purta osânda ca vita de la plug?

    Cu umbre, care nu sunt, v-a-ntunecat vederea
    Şi v-a făcut să credeţi că veţi fi răsplătiţi…
    Nu! moartea cu viaţa a stins toată plăcerea –
    Cel ce în astă lume a dus numai durerea
    Nimic n-are dincolo, căci morţi sunt cei muriţi.
    […]

    Apreciază

  7. În versuri, Eminescu a fost şi creştin, şi ateu.
    Aşa că, este riscant să-l citezi doar cu versurile care exprimă una dintre aceste viziuni – vine altul şi te combate cu o altă poezie.
    Dar a spus că „Biserica Ortodoxă este mama poporului român”. Protestatarii din respectiva zi aveau acest citat pe o pancardă mare – lucru neobişnuit ca enoriaşi ai Mitropoliei Moldovei (Patriarhia de la Moscova), în prezenţa preotului sau preoţilor lor, să se declare public români.

    Apreciază

  8. Eleonora, a se vedea primul comentariu la aces post. Iar între “Biserica Ortodoxă este mama poporului român” şi “Eu sunt ortodox” e o diferenţă mare. Şi eu recunosc că creştinismul a stat la baza formării poporului român, şi totuşi sunt ateist.

    Apreciază

Lasă un răspuns

