Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie

(de Mihai Eminescu)

Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,

Ţara mea de glorii, ţara mea de dor,

Braţele nervoase, arma de tărie,

La trecutu-ţi mare, mare viitor!

Fiarbă vinu-n cupe, spumege pocalul,

Dacă fiii-ţi mîndri aste le nutresc;

Căci rămîne stînca, deşi moare valul,

Dulce Românie, asta ţi-o doresc.


Vis de răzbunare negru ca mormîntul

Spada ta de sînge duşman fumegînd,

Şi deasupra idrei fluture cu vîntul

Visul tău de glorii falnic triumfînd,

Spună lumii large steaguri tricoloare,

Spună ce-i poporul mare, românesc,

Cînd s-aprinde sacru candida-i vîlvoare,

Dulce Românie, asta ţi-o doresc.


Îngerul iubirii, îngerul de pace,

Pe altarul Vestei tainic surîzînd,

Ce pe Marte-n glorii să orbească-l face,

Cînd cu lampa-i zboară lumea luminînd,

El pe sînu-ţi vergin încă să coboare,

Guste fericirea raiului ceresc,

Tu îl strînge-n braţe, tu îi fă altare,

Dulce Românie, asta ţi-o doresc.


Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie!

Tînără mireasă, mamă cu amor!

Fiii tăi trăiască numai în frăţie

Ca a nopţii stele, ca a zilei zori,

Viaţă în vecie, glorii, bucurie,

Arme cu tărie, suflet românesc,

Vis de vitejie, fală şi mîndrie,

Dulce Românie, asta ţi-o doresc!

(Wikisource)

Un gând despre “Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie

  1. Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,
    Ţara mea de glorii? ţara mea de dor?
    Braţele nervoase, arma de tărie,
    La trecutu-ţi mare,fără viitor!
    Fiarbă vinu-n cupe, spumege pocalul,
    Dacă fiii-ţi mîndri aste le nutresc;
    Căci rămîne stînca, moare doar hotarul,
    Dulce Românie, copii-ți lipsesc?

    Vis de răzbunare negru ca mormîntul?
    Spada-ți ruginită in muzeu-ți stând,
    Şi deasupra idrei flutura cu vîntul
    Visul tău de glorii tainic adormind?
    Uită lumea largă steaguri tricoloare,
    Uiuta ce-i poporul viteaz, românesc,
    Cînd deschid patetic fila cronicară,
    Despre tine Dulce Țară-mi amintesc!!!

    Îngerul iubirii, îngerul de pace,
    Pe altarul Vestei tainic gemând,
    Ce pe rus in glorii să orbească-l face,
    Cînd cu lampa-i zboară lumea îngrozind,
    El pe sînu-ţi vergin să nu mai coboare,
    Guste-nstrăinarea Balțiului “frățesc”,
    Tu nu-l strînge-n braţe,tu nu-l fă altare !
    Dulce Românie, asta ţi-o doresc.

    Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie!
    Tînără mireasă, mamă cu amor!
    Fiii tăi te-ntreaba: Când va fi UNIRE?
    Ca a nopţii stele, ca a zilei zori,
    Viaţă-n josnicie, ură și robie,
    Arme cu tărie, suflet pro-rusesc,
    Vis de calomnie, fală,neghiobie,
    Dulce Românie, asta nu doresc!!!!

    Apreciază

Lasă un răspuns

