P.S.-ul domnului Constantin Tănase

P.S. Un june îmi reproşa pe un blog cu ocazia lansării acestei campanii: „E Timpul, stimate Tănase, să le daţi şi celor din provincie căldura cărţii”. Reiese că cheile de la „căldura cărţii” sînt la mine în buzunar… Fericit e acest june, căci nu s-a ciocnit încă şi nu cunoaşte statul în care trăieşte…

Post Scriptum-ul de mai sus, deşi indirect, este primul feedback jurnalistic serios la una din însemnările apărute pe acest blog. Autorul P.S.-ului este domnul Constantin Tănase, director la cotidianul naţional independent TIMPUL. Nu pot rămîne rece vizavi de această replică indirectă. Dar nici nu mă aburc către al nouălea cer pentru faptul că m-am regăsit în scrisul domnului Tănase, jurnalist chişinăuean de marcă. E îmbucurător faptul că, datorită tehnologilor de ultimă oră, junimea zilelor noastre poate intra oricînd în dialog cu tradiţionalii formatori de opinie. Iar asta este cel mai important. Şi, desigur, campania lansată de TIMPUL.

Cît despre s(t)atul în care trăiesc, ce să zic? Mă joc cu/în el zilnic, poate de asta aş părea fericit. Despre asta am vorbit aici în cîteva rînduri. Bine că am citit la vreme Castelul lui Kafka. Parcă, nu ştiu cum, pînă azi am avut imunitate faţă de toţi arpentorii Statului. Am rezistat aproape un deceniu. Acum îs fericit, ce mai! Văd şi eu că lucrurile încep a se mai schimba cîte puţin, dar inevitabil.

P.S.-urile mele

♦ Titlul reproşului meu variază de la SURSĂ la SURSĂ. În titlul-reproş-adresare E TIMPUL, stimate Constantin TĂNASE, să le daţi şi celor din provincie căldură! avem o metaforă a cunoaşterii, a luminii, a cărţii. Asta e căldura de care avem nevoie şi vara, şi iarna. Cea din calorifere e şi ea importantă, dar, din fericire, e sezonieră, mai mult în grija primarilor.

♦ Nu cred că reformularea titlului în varianta propusă de JURNAL este tocmai potrivită. Din mai multe puncte de vedere.

♦ Da, una dintre cheile de la „căldura cărţii” se află în buzunarul domnului Constantin Tănase. Iar dumnealui nu are cum să nu intuiască asta.

Un gând despre “P.S.-ul domnului Constantin Tănase

Lasă un răspuns

