Lunca Prutului de Mijloc. Pădurea Domnească

24.05.2009_Peisaje_Cuhnesti 030

Regiunea Prutului de Mijloc o regăsim printre puţinele colţuri ale naturii din Republica Moldova care încîntă ochiul. În cei 18 ani pe care i-am trăit aici nu conştientizam frumuseţile Pădurii Domneşti. Ori de cîte ori revin pe cărările din trecut, îmi dau seama că am avut un mare noroc să copilăresc aici. În ultima vreme, din păcate, peisajele din acest colţ al Basarabiei de parcă s-ar ofili: apele din jur seacă, iar verdele din jur devine tot mai decolorat. Cu puţine excepţii, momentele de mai jos sînt înveşnicite primăvara, în 2009. Verdele primăvăratic din poze este doar una dintre plăcutele surprize…

24.05.2009_Peisaje_Cuhnesti 031

Lunca Prutului (şesul Cuhneştiului) văzută de pe dealul din Movileni. În stînga – Pădurea Domnească. La orizont, deasupra pădurii – România24.05.2009_Peisaje_Cuhnesti 032

Şesul Cuhneştiului. De sus, meandrele rîuleţelor care izvorăsc de sub dealul din Movileni îţi captează atenţia. Apele lor nu reuşesc însă să alimenteze bălţile din luncă. Ecologiştii, Primăriile Cuhneşti şi Balatina (şi nu numai) ştiu cel mai bine de ce (la temă, revin mai tîrziu cu un reportaj foto). Înainte – Pădurea Domnească. La orizont, deasupra pădurii – România…

24.05.2009_Peisaje_Cuhnesti 048

Vrabie în zbor. Înainte – Pădurea Domnească. La orizont, deasupra pădurii – România…

24.05.2009_Peisaje_Cuhnesti 060

Un strop de umbră la margine de şes însetat…

Padurea Domneasca-1a

O cabană în Pădurea Domnească. Infrastructura turistică din zonă e cam sub aşteptări. Totuşi, cu greu, se pune pe picioare…

Padurea Domneasca-2b

Lacustră. Pescuitul devine mai plăcut pe Lacul Ţiganca din Pădurea Domnească…

15.08.2008 027

Tăietorul de lemne. Peste un an, nea’ Pavel, acest Sanitar al Pădurilor, face 50 de ani de cînd se are de bine cu drujba. Este o poveste la care aş putea reveni cu plăcere. În viaţa sa, a doborît păduri peste păduri. Munca fizică la făcut OM…

16 gânduri despre “Lunca Prutului de Mijloc. Pădurea Domnească

  1. Vanea,
    pozele de mai sus sînt făcute cu 2 camere: un Canon A460 şi, Canon A580. Pe Flickr, unde sînt stocate pozele, este arătat asta!😉
    În prezent, am un Canon A1000. Îmi doresc tot mai mult!😀

    Dymytrios,
    şi Clujul e frumos, aşa că hai să ne invidiem reciproc. Cînd revii pe pămînturile Glodeniului, poţi arde o fugă şi prin Pădurea Domnească, la zimbrărie par exemple.😛

    Apreciază

  2. UN ARTICOL IMAGISTIC BUN LA PRIMA VEDERE…INSA LASA DE DORIT UNELE CARENTE LEXICALE GRAVE PE ALOCURI , CARE NE DAU DE INTELES VOCABULARUL, TERORIZAT DE COMUNISTI IN CEI 8 ANI DE ZILE A AUTORULUI…FELICITARI!

    Apreciază

  3. Ce minunat e!! Imi aduce aminte de campiile si dealurile Botosanilor… locul copilariei mele pe timp de vara… situat la f mica distantza de malul drept al Prutului !

    VREM BASARABIA INAPOI !!!!

    Apreciază

  4. am vazut ca sunt si poze cu paduri.Hai sa-ti dau un loc superb,Spre drumul Bisericaniului e padure pe partea stanga.Mergi acolo primavara si te asigur ca o sa faci un reportaj splendid.Stii pozele 1 si 3 sunt facute aproape de casa mea…(reportajul despre bisericani)Acolo pe deal e casuta noatra.Imi pare rau ca nu pot merge des acasa,dar iti multumesc din suflet pentru poze.Sa revin.. acolo sunt doua padurici,in cea din stanga cum intri in padure primavara e plin de paturi colorate de brebenei,ciubotica cucului,pomi de coarne infloriti.Acolo e o peninsula.IN partea cealalta e padurea care trece granita,acolo sunt la fel palcuri de lacrimioare.Ce bine e sa fii acasa… noi nu am fost de 5 ani.. sa ne fie rusine.Eu si cu fetita mea iti multumim.

    Apreciază

  5. Ala,

    îmi pare că am reuşit să vă reamintesc de locurile natale.
    Ştiu păduricea din stînga drumului care duce la Bisericani. Se numeşte „Cotul cel Strîmb”. Ştiu foarte bine acele locuri. Acolo am copilărit şi eu. 18 ani!🙂

    Toate bune!🙂

    Apreciază

  6. În ultimii 10-15 ani, peisajele din acest colţ de rai se ofilesc dramatic: apele din jur seacă, iar verdele din jur devine tot mai palid. Cei care au la dispoziție pârghii suficiente pentru a preveni o catastrofă ecologică de proporții au avut și au alte „priorități”.

    Apreciază

Lasă un răspuns

