3 lei fără 2 bombonele, atît costă o pîine

Cred că de azi înainte cu greu voi fi în stare să-mi cumpăr pîine. Nu sînt bombonar precum a fost deja decoloratul tovarăş Tarlev. Nu deţin vreo cofetărie, aşa că habar nu am cum îmi voi cumpăra pîine de la magazin.

Ieri am retrăit o experienţă mai veche. Am rugat-o pe vînzătoarea de după tejghea să-mi vîndă o pîine. I-am întins 3 lei. În loc să mă aleg cu o pîine şi cu un rest de 75 de bani, vînzătoarea mă ia cu… bombonelele. Nu avea femeia mărunţiş. În prăvăliile noastre, restul banilor încă se mai echivalează cu varii nimicuri mai mult sau mai puţin alimentare. Ca rest, a trebuit să iau cele două bomboane made in Ukraine.

Uneori (nu numai în alimentara pe care obişnuiesc să o frecventez), mi se dădea rest o cutie sau două de chibrituri. Le luam, nu aveam încotro. Ştiam însă că nu-mi vor fi de folos niciodată.

Deşi costă 2 lei şi 25 de bani, pentru pîinea de azi am scos din buzunar 3 lei. În loc de 75 de leişori, mi s-a dat rest 2 bomboane. Nu că m-aş zgîria pe ochi de bănuţii mei. Dar nici nu fac panică pentru că m-a luat cineva cu… două bombonele care, în pofida nenaturaleţei lor, s-au dovedit a fi foarte delicioase. Nu!

Ceea de ce îmi repugnă din toată afacerea asta e că vînzătorii, chiar dacă au mărunţiş, nu dau restul banilor după ce ai făcut te miri ce cumpărături. Nu dau, pentru că în preajma noastră alimentarele au răsărit ca ciupercile după ploaie şi e în interesul vînzătorilor să-i frăierească pe clienţi. Iar dacă eşti un client devotat al cutărei sau cutărei alimentare, indivizii de după tejghele în alb, verde sau alte culori te frăieresc. Cu devotament şi ei.

Nu ştiu de ce, dar, mai cu seamă pe timp de criză(?), e lesne de observat că vînzătorii din alimentare (şi nu numai) sînt tentaţi să-i ia pe clienţii lor cu bombonica, cu suta de grame, cu un chibrit, două…

Criză. Oare acest fenoment este o premieră pentru RîMî?! Nu cred. De cînd mă ştiu, în juru-mi altceva nu am văzut.

4 gânduri despre “3 lei fără 2 bombonele, atît costă o pîine

  1. Alex, nu e chestia de supermarket, dar chiar e prostie generala!!! Ei/ele sunt obligati sa aiba rest. In schimb, Ion, aduna cateva bombonele de astea si mergi o data si da-i bombonele in loc de bani. Mie mi s-o intamplat chestia asta si am zis ca o sa experimentez, dar ai ocazia sa o faci tu primul.

    Taica’meu o mers sa isi ia bilet la gara o data. Si trebuia 1039 virgula 10 bani. Tata ii da 1040. Hoanca aia ii zice ca nu are rest. Taica’meu ii zice sa pastreze restu. Aia ca nu are nevoie, sa nu incerce tata sa o „corupa” (cu 90 de bani???). Tata ca baba tre sa aiba rest si nu il intereseaza. Aia ca mergi si schimba banii ca nu o intereseaza. Si i-a inapoiat pasaportul si banii. Si o mers sa schimbe sa aiba maruntis.

    Apreciază

  2. fa business…vinde bomboanele la un pret dublu, mai apoi cumpara 4 bomboane…si vindele la un pret triplu ca mai apoi sa te……. inbogatesti!!!! tre sa-ti dau eu minte????

    Apreciază

  3. „fa business…vinde bomboanele la un pret dublu, mai apoi cumpara 4 bomboane…si vindele la un pret triplu ca mai apoi sa te……. inbogatesti!!!! tre sa-ti dau eu minte????”

    SERGE, ideea asta de bussines e veche tare si circula pe net de mult timp pe net sub forma de poveste. Altceva mai original nu stii?

    Trebuie sa ne revoltam de fiecare data cand patim asa ceva prin magazine. Insa moldovenii nu fac asta, se intorc cu spatele si pleaca fraieriti. Pacat…

    Apreciază

Lasă un răspuns

