De Paştile Blajinilor

pastile-blajinilorDe Paştile Blajinilor lumea e mai alt/fel nu ştiu cum. Toate neamurile se adună în cimitire ca să-şi aducă aminte de toţi cunoscuţii care au trăit pe acest pămînt. Duminică şi luni se pomenesc morţii.

De cînd mă ştiu, atmosfera din Ziua pomenirii morţilor mă lasă îngîndurat… Stau în cimitir, mă uit la lumea care mişună în preajma crucilor şi a monumentelor de pe morminte, îl văd şi îl aud pe preot cum cîntă şi stropeşte cu agheasmă şi nu pot să nu mă gîndesc la rostul existenţei, la viaţa de apoi.  Astăzi şi mîine sînt nişte Zile aparte pentru toţi oamenii, pentru că toţi au un arbore genealogic care dăinuie doar pentru că acolo, undeva într-un cimitir, rădăcinile neamului au pătruns adînc în lut.

Spre deosebire de alţi ani, anul acesta, de Paştile Blajinilor, am mers cu rudele la cimitir duminică, nu luni. Mi se pare că duminică este o zi mai potrivită pentru astfel de tradiţii. Astăzi a fost un timp cu mult soare – nici prea cald, nici frig. A fost o atmosferă în care frumuseţea primăverii s-a îmbinat perfect cu atmosfera specială a Zilei de pomenire a morţilor.

Dumnezeu să-i odihnească în pace pe toţi cei care nu mai sînt cu noi.

Christos a înviat !


pastile-blajinilor_cimitir

5 gânduri despre “De Paştile Blajinilor

  1. Ca să dau un sens în plus, am substituit blancul cu o bară oblică. 😉
    Nenormalul, dacă mi-ai redacta toate postările blogului, ţi-aş fi foarte recunoscător. Iată că mă pui în situaţia de a-mi angaja un… corector. 😆

    Apreciază

  2. Xpress, stii prea bine ca initial era fara slash adica era separat…si nu o face pe savantu si imi da explicatii acum dupa ce ai dat cu capu de tabla.
    + esti profesor universitar ori ce dreaqu? sa fiu studentu tau ar fi culmea…nu vede carazan asta, cel pe care l-ai complotat si ai semnat cererea de a-l inlocui cum ca ar fi neprofesionist

    Apreciază

  3. Stimabile N., dacă tot vrei să pari atît de ager, ai grijă (tu însuţi) de comentariile tale. Poate renunţi la excesul de nervi pentru o atitudine mai rezervată vizavi de un blog care nici pe departe nu are pretenţia de a fi impecabil. Vezi ce faci şi cu unele afirmaţii ale tale, eu doar nu încep a-ţi dezvălui biografia acolo unde nu trebuie. Salut comentariile tale pe acest blog, dar nu am nevoie de observaţii răutăcioase, necioplite. E adevărat, onorabilul tău nick îţi oferă, oarecum, o… imunitate la replicile mele, oricît de acide ar fi acestea.

    Nu uita, sînt şi eu, ca mulţi alţii, un imperfect.

    Apreciază

  4. Ion,
    ultimul timp am observat trecere de la traditie la parada modei in ziua Pastelui Blajinilor, ziua in care venim sa-i comemoram pe cei care nu mai sint cu noi.
    Toti vin la cimitir imbracati in fel de fel de culori, dezbracati :)(in bluzite decoltate, fuste scurte, sau haine transparente) sau imbracati; cu straluci in cap(cazul unei domnisoare brunete care avea pe cap straluci)si multe alte cazuri care m-au lasat fara replica.

    Apreciază

Lasă un răspuns

