Bilanţul unui Summit din capitala oficială a RM

summit-bloggeriAcum patru ore şi ceva am revenit din capitala oficială în cea neoficială a RM. Am revenit în legendarul Bălţi. Scriam în ultimele două postări că intenţionam să particip la un Summit al Bloggerilor din Chişinău. Totul a decurs cît se poate de bine. Da. Am participat şi eu cum am putut. Deşi, se ştie asta, la un Summit ar trebui să se reunească un grup mai numeros de oameni, ceea ce s-a întîmplat astăzi (de fapt, ieri, căci am trecut de miezul nopţii) la Chişinău a fost mai degrabă o întrevedere bi/tri-laterală care s-a înscris perfect într-un cerc aproape închis. Ceilalţi actori care şi-au anunţat prezenţa la Summit, în stil voroninist, nu s-au prezentat. Astfel, toate chestiunile echipei de lucru au ţinut doar de grija a două persoane: invitatul special L.G. – o bloggeriţă în creştere, subsemnatul şi, desigur, gazda de onoare Dumitru Crudu, scriitorul.

Reuniunea atît de mediatizată de mine şi-a început lucrările în… barul Uniunii Scriitorilor din Moldova (USM), un local de neevitat, dacă te gîndeşti să păşeşti peste pragul neoficial al clădirii USM. Aşa ne/m-am pomenit în sediul redacţiei revistei Stare de Urgenţă, care acum este găzduită de pereţii oficiali ai USM. Aici, Dumitru Crudu (i-)a dat Cezarului ce este al Cezarului plus mai multe din ultimele numere ale revistei. Apropo de barul (cred că aşa se numeşte localul cela) USM! În preajma lui (a barului) se făcea reparaţie! Culmea e că reparaţii, dar numai că de top, se făceau, tot ca la comandă, şi în clădirile Parlamentului şi Preşedinţiei, edificii „umilite” la 7 aprilie, după ce un grup de provocatori a reuşit de minune să aţîţe masele şi aşa sătule de atîta prostie în ţara asta.

Aşadar, să trecem la necuvinte. Urmează un fotojurnal de la eveniment(e)…

Barul USM. De la stînga la dreapta: scriitorul Dumitru Crudu, bloggeriţa L.G. şi subsemnatul
Barul USM. De la stînga la dreapta: scriitorul Dumitru Crudu, bloggeriţa L.G. şi subsemnatul

După asta, am ieşit şi m-am stabilit bine în faţa USM. Cu amabilitatea bloggeriţei L.G., am reuşit să înveşnicesc momentul, să rămînă ca amintire urmaşilor, să se vadă bine şi pentru alţii… 🙂

Aici se gîndeşte mult şi... încet :)
Aici se gîndeşte… în-cet(e) şi nu se ştie dacă mult/puţin 🙂

Am tras o fugă şi în preajma neo-ruinurilor Chişinăului, ca să mă conving cu ochii mei de interminabila tragicomedie a soţietăţii moldov’neşti

Intrarea oficială în Parlamentul RM. Autenticul deznodămînt electoral din 5 aprilie
Intrarea oficială în Parlamentul RM. Autenticul deznodămînt electoral din 5 aprilie
Fumul negru din minţile electoratului pe pereţii Parlamentului RM. Geamuri foarte "ermetice"
Fumul negru din minţile electoratului pe pereţii Parlamentului RM. Geamuri foarte „ermetice”
Sus fîlfîie "mîndru" drapelul moldav...
Sus fîlfîie „mîndru” drapelul moldav…
Mitul lui Sisif sau veşnica (re)lustruire a statalităţii de "650 de ani" a picioruşului de plăişor pre nume RîMî
Preşedinţia RM în postelectorală. Mitul lui Sisif sau veşnica (re)lustruire a statalităţii de „650 de ani” a picioruşului de plăişor pre nume RîMî

Deşi, „din motive aproape tehnice”, totul a început cu o oră mai tîrziu decît timpul programat, acum, ca în majoritatea poveştilor, voi încheia cu un happy end. Nu am pierdut aiurea vinerea pe care am trăit-o, în mare parte, în Chişinău. Dacă excludem circul în aer liber de care nu am putut scăpa cînd mă aflam în preajma Parlamentului şi a Preşedinţiei RM, pot spune că am fost un fericit. Cred că voi mai lua parte la Summit-uri de felul celui despre care v-am tot povestit, dragii mei.

P.S.: Abia în acest post scriptum îmi dau seama că USM, barul şi personajele sale merită o atenţie aparte. Voi reveni şi cu alte ocazii, chiar dacă nu voi putea evita inspira(n)tul local al lui Bachus, găzduit de inconfundabila şi de-a dreptul minunata căsuţă de nebunii. 😉 Numai cît fac masivele ceşti de băut ceai, pe care dl Cimpoi nu a putut să nu le observe…

Lasă un răspuns

