Valoarea LIMBII ROMÂNE în pula botswaneză

limba-romanaPrimesc de la un YM tovarăş de-al meu din Constanţa un link ce mă expediază către Vreţi să mă opriţi? Opriţi-vă!, un blog care, părerea mea subiectivă, nu te lasă să (a)dormi. Cu acordul proprietarului de drept al blogului pomenit, reproduc, cu unele redactări şi trimiteri la origini a tendenţioaselor cuvinte, un post care nu poate să nu te facă mîndru de limba pe care o vorbeşti – limba română, un idiom încă în/fund/dat în RM. :) Aşadar, recunoscînd efortul celui care a avut ingenioasa idee de a scoate la iveală textul de mai jos, vă doresc lectură plăcută, dragii mei cetitori şi cetitoare !😉

* * *

Limba română e atît de bogată încît am exportat-o pe bandă rulantă. M-am aventurat în a face un top al denumirilor internaţionale care, fără să ştie purătorii, sînt… d’ale noastre, neaoşe, suculente şi pline de înţeles.

  • Pe primul loc, bineînţeles, ce alt nume ar figura decît renumita staţiune heliomarină croată Pula.

  • Tot Pula se numeşte şi moneda oficială a statului african Botswana. Prin asta explicîndu-se, probabil, sărăcia lucie din savana… În plus, luînd în calcul faptul că în Botswana populaţia e preponderent feminină, se ajunge la cîteva subdiviziuni de Pula pe cap de locuitor.
Botswana Pula

Mai jos, tot o pula, numai că autohtonizată pîn’ la pamflet. Vedeţi-l pe cel care, pînă la alegerile din 5 aprilie 2009, ferea convingător R. Moldova de recesiune…😆

Voroska's Pula

Am găsit şi o bancnotă ROTSWANEZĂ de 5 pularomânizată. În stînga, precum şi se cuvine, e chipul tovarăşului Iliescu…

Iliescu's Pula

  • În alte zone de pe continentul african, oamenii o duc şi mai rău. Dacă botswanezilor le e de ajuns o Pula pentru a-şi asigura traiul (mai ales că sînt negri şi ştim ce se spune despre ei), 3,4 milioane de mozambicani locuiesc în regiunea Nampula, avînd capitala în oraşul cu acelaşi nume.

  • Printre distracţiile mai puţin cunoscute, dar mai apropiate de noi, se poate număra o excursie cu întreaga familie în micul şi liniştitul Camping De Muie, pe insula olandeză Tholen. Puteţi să le scrieţi, ca să-i felicitaţi pentru denumirea insiprată, sediul lor din St. Maartensdijk este amplasat, sic!, pe strada… Muie.
  • Futai USA Inc. este cel mai mare producător de umbrele din lume, vezi Doamne. Cică apoarpe toate umbrelele din lume conţin piese Futai.
  • LABA înseamnă pentru toţi italienii Libera Accademia di Belle Arti. Săracii oferă chiar 30 de burse de studiu „per i Master della LABA. Laba – La natura dell’arte”.
  • Dacă tu crezi că eşti în rahat, ce părere ai de cei 32.000 de inşi din oraşul israelian Rahat ? În Rahat locuiesc numai arabi, şi ei se simt bine acolo, de vreme ce rahat înseamnă pe limba lor ceva de genul „convieţuire fericită”. Mai mult, de rahat unii nu se pot sătura, atît de mult îl preferă în alimentaţie.
  • Pentru că din nou ne-am îndepărtat de plaiurile mioritice, am putea vizita si Curu. Curu este o rezervaţie naturală din Costa Rica, 75% din Curu lor este împădurit, şi, totuşi, costaricanii îl consideră unul din cele mai frumoase locuri din ţară. În cazul ăsta, n-aş vrea să le văd pe celelalte.
  • Am ajuns şi în îndepărtata Japonie, unde pe crestele munţilor cresc falnicii Sugi. Sugi (în japoneză ) este arborele naţional al japonezilor.
  • Cui nu-i plac condiţiile rudimentare oferite de campingul olandez îi recomandăm cu căldură cazarea în Hotelul parizian de Buci.
  • Revista Pula (Organ al bărbaţilor de pretutindeni), membru de onoare Nicolae Iorga http://www.geocities.com/pula_online/

Pula

În conculzie , dragi cititori, vă îndemn să fiţi mîndri de graiul pe care-l grăiţi, dar fiţi, totuşi, prudenţi, pentru că nu ai de unde să ştii ce înseamă „bună ziua” în limba uzbekă.🙂

Pre limbul nostru, urmează Aline Barros cu cireaşa de pe tort:

După sugestiile unor prieteni, am mai adaugat:

  • Festivalul de Film de Pula (sugestia lu’ ionutz) –

http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Pula_Film_Festival&ei=ExvGSfG0NNSOsAaF6YTNCw&sa=X&oi=translate&resnum=3&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dpula%2B1954%26hl%3Dro%26sa%3DG

  • Şi, bineinţeles, echipa de fotbal Pula 1961 din Croaţia (tot by Ionutz).
  • Thunder Boy: ai uitat faptul ca „pula” înseamnă „a sări” în portugheză.

De asemnea, am mai căutat şi am găsit:

Aline Barros – Pula, Pula, Pula (with subtitles)

Pentru orice sugestie, daţi comment!😉

P.S. Iar acum, revenind la titlu, mă întreb: oare cît să valoreze limba română în pula, moneda naţională din Botswana?! Căci în MDL ştim ce valoare reală are româna în RM.

P.P.S. Alte valenţe…😆

Catavencu Pula

9 gânduri despre “Valoarea LIMBII ROMÂNE în pula botswaneză

  1. chiar am stat cu google alaturi) googled everything)

    Oooo. asta panglica a limbii romana intotdeuna am evitat-o. ca si pe cea a lb rusa engl si french🙂

    Apreciază

    1. Salutare,
      Caut de ceva vreme aceasta revista „Pula” in format electronic dar nu am reusit sa gasesc decat prima pagina si cea uploadata de tine mai sus.
      Daca o ai in intregime ti-as fi foarte recunoscator daca ai putea sa mi-o dai si mie.
      Multumesc

      Apreciază

  2. Te greșești puțin în privința Botswanei,dar nu într-atîta ca să fii acuzat.
    De vreo câteva ori ,sincer să fiu,eu tot am bravat pe contul valutei acestei țări,și destul de reușit.
    Tot vorbind despre valuta lor,vreau să spun că nu-i tot de-a pula în Botswana – avînd în subsolul lor diamante ,la fel ca și Angola și Mozambic,Botswana se dezvoltă,dacă aș compara-o cu Camerunul ori Republica Kongo.
    Apropo,cînd vine sezonul ploilor,localnicii se bucură și strigă tot numele unității lor valutare.

    Apreciază

Lasă un răspuns

