Fulgi şi tunete

În camera cealaltă, la canalele TV, se varsă promisiuni electorale. Am lăsat totul baltă. Îi las să(-mi) vorbească, deşi acum aş avea nevoie de linişte. În momentul de faţă, nu mă interesează politica. De acum încolo, pe acest blog, vor apărea, treptat, tot mai puţine posturi care ar trata, stricto senso, un evident subiect politic. Asta chiar dacă aş putea să-mi exprim opiniile vizavi de interviul pe care la dat, în astă-seară, preşedintele Voronin canalului românesc N24. L-am şi înregistrat pe Player, ca pe un vestigiu, ca pe o mărturie pentru… alteritate.🙂 Ei bine, faptul că, în curînd, acest blog va fi un spaţiu liber de ceea ce numim politică este susţinut, oarecum, şi de schimbarea la faţă a paginii mele electronice. Dar asta nu înseamnă că intenţionez să divorţez de politică, o sferă aparte în viaţa noastră, care nu ar rebui să ne lase indiferenţi niciodată, cu atît mai mult în timpul campaniilor electorale. Materialele de natură politică, la direct, vor fi postate pe un alt blog, nou-creat, care îmi aparţine (deocamdată, blogul în cauză este în faşă, de asta cred că este prematur să exagerez prea mult cu tam-tam-urile pe seama acestuia).
Acum voi scrie despre ceva ce nu am mai perceput în ultimii 26 de ani, 2 luni şi 6 zile. Voi scrie despre fulgii şi tunetele de primăvară care s-au întîmplat ieri, 25 martie, cu exact 10 zile pînă la alegerile parlamentare din 5 aprilie curent, alegeri care, poate, vor da undă verde lucrurilor din Republica Moldova. Se pare că mătuşa Dochia şi-a scuturat cojoacele de ultimii fulgi. A făcut-o cu furie. Înspre seară, după ora 15, deasupra mea se ridicaseră nişte nori greoi, foarte întunecaţi. Un vînt tăios îşi făcea treaba: dispoziţia de primăvară a oamenilor era amestecată cu un sentiment de furie, furie cauzată de agonia nervoasă a legendarei mătuşe. Cu cozile între picioare, toţi se grăbeau să intre. Mai avea vreo importanţă unde?🙂 Toţi se înghesuiau către un adăpost: în magazine, în staţii auto, în sediile băncilor etc.
Dar nu aceasta este culmea naraţiunii mele. Culmea e că în timp ce nervii îmi erau iritaţi de ninsoarea abundentă şi foarte agresivă a primăverii, în cer a tunat. Pentru prima dată mi-a fost dat să percep o adevărată ninsoare cu tunete. Îi spuneam unui amic din preajma mea că primele semne ale armaghedonului postcomunist („apocalipsă” mediatizată chiar!) deja sînt anunţate prin nişte contradictorii fenomene ale naturii.🙂

 

6 gânduri despre “Fulgi şi tunete

  1. mai anele ai simtu umorului si de cercetatre sunt deacord dar ma mai amarasti faptul ca mai sint de baia nostra care ii aranjaza felul in care sun dusi la groapa tapului ispasitor

    Apreciază

Lasă un răspuns

