Creşterea şi descreşterea garderobei mele

hanoracChiar de la bun început, conştient de cele ce vor urma, mă arăt convins de faptul că niciodată nu am intrat în magazinele de haine cu o mare plăcere, de nedescris în cuvinte. Deşi frecventez acest gen de magazine foarte rar, săptămîna aceasta m-am făcut, totuşi, gospodar cu tocmai două piese vestimentare. Un record, dacă mă gîndesc la frecvenţa creşterii şi descreşterii garderobei mele. 🙂

„Investiţia” inevitabilă pe care am făcut-o în cele doar două articole vestimentare ţine de o întreagă filozofie de viaţă la amărîta mea naţiune; naţiune ferită, cu un soi de strategie de partid, artificială, de efectele dramatice ale crizei financiare globale. E la nivelul firului ierbii logica după care trebuie înţeleasă politica comunistă de a-l face pînă şi pe dracu-n patru, numai ca să nu se prăbuşească valuta naţională pînă la alegerile din 5 aprilie curent. În acest context, pentru cele doar două zdrenţe de primăvară-vară, am fost nevoit să scot din buzunar 1240 MDL. Pentru un parlamentar generator de corupţie, această sumă poate că îi asigură o cină mediocră într-un week-end nefericit. Pentru mine însă, aceşti tigrişori înseamnă cu mult mai mult.

Vorbeam mai sus de o aşa-zisă filozofie de viaţă a amărîtei mele naţiuni (dar oare care „naţiune”, nu cumva cea care a împlinit, vorba babacului Voronin, 650 de anişori de pură istorie?). Ei bine, ca să cîntăreşti ceva în ţara asta, e foarte indicat să te porţi la patru ace. Mai bine ai rînji cu dinţii la stelele verzi de pe bolta cerească, dar să ai grijă, lunar, să faci un update garderobei tale. Adică să-ţi jertfeşti aproape tot salariul lunar pe straie. Cînd îi văd pe unii cum se aliniază la ultimele răcnete ale modei, şi asta în condiţiile în care au un salariu lunar care le-ar asigura, cu greu, existenţa familiei doar pentru o… săptămînă, mă minunez. Mă mir de minunile din Ţara Minunilor pre nume, curat minunat, Republica Moldova. E adevărat, circarii (care nu suferă de modestie în raport cu moda întîmplată în spaţiul naţional al basarabenilor) nu m-au impresionat niciodată. Iată aşa, acum, cînd deja se ştie ce hram port în materie de vesimentaţie la ţipătul modei, mă veţi bănui şi de fobie faţă de „valorile” statalităţii seculare ale picioruşului nostru de plăişor.

7 gânduri despre “Creşterea şi descreşterea garderobei mele

  1. Cind ma pregateam sa vin in Romania, fiind inca in Moldova, credeam ca aici sint preturi cel putin duble fata de Molodva. M-am gresit (din fericire acum pentru mine)! In Romania toate, absolut toate sint cu mult mai ieftine decit in Moldova, mai ales hainele. Asta in conditiile unor salarii incomparabile!

    Apreciază

  2. Nenormalule,
    pentru a înţelege corect acest post, trebuie să (vrei să) citeşti printre rînduri. Probabil mă suspectezi de idiotism deoarece, unfortunately, încă nu ai înţeles că sînt şi eu de acord cu viziunea politică a idolilor studenţiei noastre! 🙂
    În plus, arată-mi, pe Xpress Ψ-on, măcar o singură literă prin care le-aş fi închinat litanii guvernanţilor, de orice culoare i-o fi făcînd Dumnezeu.
    Dacă ai găsi astfel de litanii, ar fi culmea! 🙂

    P.S.: Poate, totuşi, renunţi, odată şi odată, la prostescul tău nick?!
    Aş vrea să construim dialoguri serioase, dar identitatea ta naivă îmi inhibă orice intenţie de bun-simţ. Arată-te lumii! Fii ceea ce eşti, nu ceea ce VREI SĂ PARI, căci, dacă insişti în a pretinde că eşti Nenormal, rişti să rămîi aşa!

    Apreciază

  3. Spre deosebire de Nenormal , mi-a plăcut articolul 🙂 , interesantă tehnică de paralelism dintre modă şi politică .
    Şi dacă era vorba de Nenormal .. am vizitat blogul lui .. ceva îmi aduce aminte de Pablo Picasso , posibil de aia şi pretinde că e nenormal .. se străduie să vadă lucrurile din alt punct de vedere.

    Apreciază

  4. da poate totusi citesti TU mai atent, nam sa zic ci doar am sa citez ce am zis mai sus ca sa fii mai atent: „trebuie sa fii idiot ca sa-ti iubesti guvernul, tu vad ca o demonstrezi din rasputeri. ca nu esti”

    ps: debaraseaza-te de ticul tagguirii peste fiecare cuvant a blogului nenormal e de prost gust aceasta insistare.

    Apreciază

Lasă un răspuns

