Comentatorul „NENORMALUL” faţă cu sine însuşi şi neţărmuita sa dragoste pentru weblog-ul lui T. Darie

pacalaVă arătam AICI, dragii mei cetitori, că „scriiturile” de blogger sînt ca nişte bule de săpun. Majoritatea celor care s-au avîntat cu materia cenuşie în păienjeniş sînt, cred, conştienţi de faptul că misiunea lor adevărată nu este să reinventeze bicicleta sau să redescopere teoria relativătăţii a lui Einstein. Bloggerul de aia e blogger, ca să-şi dea cu părerea, să comenteze lucrurile aşa cum crede de cuviinţă. Pe scurt, bloggerul e scriitorul care deja a păşit peste pragul secolului al XXI-lea. El nu mai aşeaptă, a dat buzna pe internet, unde semnează materiale foarte variate ca tematică, nivel de abordare, seriozitate etc. etc. Ei  bine. De la bun început, trebuie să recunosc că polemica de mai jos nu prezintă interes pentru cititorii mei. E inutilă. Totuşi, această peseudopolemică  este o energie de care ţin să mă izbăvesc cu orice preţ, vorba ceea.

Cu toate acestea (iar acum mă gîndesc că va trebui, totuşi, să scriu „Manifestul generaţiei digi”), există încă foarte mulţi cititori de bloguri care, după ce îţi citesc un material sau altul, sar repede cu criticile, comentînd verzi şi uscate. Şi măcar dacă ar fi consructive aceste adevărate mo(n)stre, nişte soiuri de „intervenţii” specifice aşa-zisului păşunism virtual. De bun-simţ nici nu mai pomenesc, căci risc să fiu etichetat drept tip înăcrit şi foarte morocănos. De asemenea, nu mai amintesc nici de respectul de sine, căci acesta lipseşte prin excelenţă, de vreme ce oameni cu scaun la cap (serioşi în realitate, pare-se) se ascund, comod, în spatele unui nick şi jubilează în faţa ecranului, comentînd, de multe ori, acolo unde ar fi fost mai bine să rămînă spaţiu gol.

Mai jos, atît cît m-a ţinut răbdarea, am spicuit cîteva comentarii pe marginea posturilor publicate pe Ψ-on. Două dintre aceste comentarii, primele, sînt semnate de „misteriosul” comentator pre nume Nenormalul, un nick foarte sugestiv, care, sper, nu-i trădează adevărata vocaţie. Deocamdată, nu vă voi oferi, din respect pentru… slova scrisă, identitatea Nenormalului. De fapt, insistînd în comentarii ridicole, el singur îşi va trăda identitatea. Va rămîne ceea ce este – Nenormal. Pentru început, ca să vedeţi greutatea „bloggerului” cu pricina, click ACI.

Fără a-i redacta discursul, să-l (re)citim în original pe „eroul” nostru:

Nenormalul: ce are baltiul cu moskvi4 ?

tio fo lene bai sa mai umbli oleaca pi jios sa mai faci niste poze ? ca este unde…nu, el o bagat linku ista prapadit di pi iutub…daca fashi sheva, fa ca lumea, da nu ca vaca cu coada.

ps: blogu-ti imi aminteste deja de cel al lui t. darie. si asta-i rau.

Nenormalul: degraba ai sa scrii si cum ai fost la veceu mai lasa timpul sa te inspire cu ceva proaspat

Ignorîndu-mi, vai, modestia înnăscută, nu pot să nu fac referinţă, în acest context, la unele reacţii ale cititorilor acestui weblog, pre nume Ψ-on, cititori-comentatori care ar fi nişte… idioţi, după cum, într-o discuţie privată pe YM, mi-a dat de înţeles Nenormalul. Aşadar, replicile, în starea lor pură, vin:

Alex Cozer: Interesant articol. „Bloggerimea” de la noi e absolut originală, această caracteristică capătând-o datorită climatului de la noi, care este pe departe de a fi una normală. Mai consider că majoritatea bloggerilor din Moldova sunt personalități, cu studii superioare și spirit analitic, iar aici la fel, suntem foarte diferiți de alte „bloggerimi”… Deși, din păcate, încet, încet și pe la noi apar bloguri care nu cred că promovează valori.

Salutare !

Oxana Greadcenco: Original! (de altfel, ca de obicei). Blogosfera din Moldova isi are specificul sau pentru ca a aparut si continua sa se dezvolte în condiţiile unei societăţi nu tocmai libere şi nu tocmai democratice. Şi totuşi, acesta nu este nici un impediment! Apar aproape zilnic bloguri noi la noi, sute de posturi noi, idei, comentarii, analize..iar asta nu poate decît să bucure, am început să învăţăm să gîndim şi să fim liberi!

Eugen Sebastian Frunză: eu iti urez bafta de acu’. parerea mea e ca, deja ai trecut de perioada de „fasa”. a devenit un blog interesant, fapt pentru care, te rog, sa ma crezi un cititor fidel al tau 🙂

Ultimele 3 comentarii sînt nişte opinii la temă, nu replici adresate, în exclusivitate, Nenormalului şi poziţiei sale vizavi de politica editorială a weblog-ului Ψ-on.

* * *

Acum mă întreb: ce să fac ca să-i fiu pe plac şi Nenormalului ? Că doar, pe picioruşul nostru de plai, şi părerea lui, ca şi a tuturor, are dreptul la viaţă. Recunosc, Ψ-on este departe de a satisface variatele pofte de lectură ale vizitatorilor săi. Nu propun posturi neapărat captivante. Scriu despre ceea ce văd şi aud, despre ceea ce mă duce capul să percep mai bine. Iar dacă predomină politicul, să am remuşcări în faţa orizontului de aşteptare al Nenormalului ? Că doar eu nu i-am dat niciodată de înţeles că dumnealui insistă în prostie pe blogul său, un omonim al identităţii sale camuflate. Dincontra, l-am încurajat în ceea ce postează acolo, chiar dacă o face din Paşti-n Crăciun. În plus, deşi Ψ-on este o unitate în diversitate, asta nu înseamnă neapărat că proprietarul său de drept, tot el şi autorul posturilor, trebuie să se spargă în milioane de cioburi, ca să-şi jertfească tot timpul pe care îl are. Şi asta numai pentru a face pe gustul… Nenormalului.

Încheind aici, promit să nu mă mai avînt, de acum încolo, în polemici inutile cu un „anonim”. Cu toate astea, comentariile, de orice natură, semnate de Nenormalul, vor fi aşteptate şi aprobate aşa cum sînt, pînă la cea mai zeflemitoare literă. Numai să dea Dumnezeu ca tipul cu pricina, din exces de emoţii, să nu-şi re-verse, la nesfîrşit, amarul pe întotdeauna ospitalierul Ψ-on. 🙂

Nu voi mai comenta, într-un articol dedicat, nici măcar o expertiză a tovarăşului pre nume Nenormalul.

* * *

P.S.: Şi chiar ultima, că nu mai pot !

În timp ce mă gîndeam să scriu despre ceea ce vedeţi în poza de mai jos,

gunoiste_balti

bloggerul, pre nume Nenormalul, după ce m-a făcut cu ou şi cu oţet, îmi propune, pentru inspiraţiune & diversiune ?!, acest link: http://www.funpic.hu/en.picview.php?id=35799&c=-1&s=dd&p=1 . Vă îndemn să nu faceţi click pe această trimitere. O să pierdeţi timpul cu un cîine care imită perfect pretins originalul comportament al Nenormalului pe blogurile care, chipurile, îi lezează demnitatea de cititor.

Iată şi domeniul dumisale de interes, pe care, din fericire, nu i-l pot alimenta.

P.P.S.: Să mă pregătesc oare de avalanşa periculoasă de viruşi mortali cu care, mai în glumă, mai în serios, am fost… ameninţat ??? 🙂

Un gând despre “Comentatorul „NENORMALUL” faţă cu sine însuşi şi neţărmuita sa dragoste pentru weblog-ul lui T. Darie

  1. nu am stiut ca ai chiar asa „fideli” cititori… in fine, ceea ce faci tu pe blog, consider ca nu e impus sa placa la toata lumea. asadar, logic sa existe o diversitate in opinii, inclusiv a utilizatorului „nenormal” (sic, cat de bine se lipeste) 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

