O mamă octogenară şi fiul ei invalid sunt singurii locuitori ai unui sat din raionul Floreşti

Satul Frumuşica Nouă este populat doar de o bătrână în vârstă de 85 de ani şi fiul invalid al acesteia. Cei doi trăiesc într-o casă care este singura clădire nedemolată din localitate.

Elizaveta Vacarciuc este originară din satul Cubolta, însă acum 68 de ani s-a măritat în satul

Bate vântul, latră câinii...

Frumuşica Nouă, localitate care avea pe atunci 40 de gospodării, un magazin şi clădirea administrativă a colhozului. Femeia a născut trei feciori şi o fiică. Acum însă, deşi mai are şi 10 nepoţi, femeia a rămas la bătrâneţe în compania unuia dintre fii, care s-a îmbolnăvit grav după doi ani de lupte în Afganistan.

„Acest sat a fost poreclit Zoiasa, pentru că, rând pe rând, casele au fost dărâmate, iar unii oameni s-au mutat în cimitir, alţii au plecat la Cubolta, în Mărăşeşti sau chiar la Frumuşica, de unde au şi venit la început. Eu am rămas pentru că nu am avut unde să mă duc, iar acum nu pot să plec la Azilul de bătrâni, pentru că nu mă lasă inima să-l las singur pe fiul meu Gheorghe”, povesteşte, printre lacrimi, bătrâna.

Gheorghe Vacarciuc, fiul bătrânei, constată cu tristeţe că în urma luptelor în Afganistan a rămas doar cu invaliditate, o cămaşă ponosită şi două medalii oferite „Pentru vitejie”. „Acum nici pe la sărbători nu mă mai cheamă nimeni, iar fotografiile de acolo le-am pierdut. Am vrea să ne mutăm în Cubolta, unde sunt mai mulţi oameni, dar nu ne ajută nimeni. Asistenţii sociali nu vin la mama, pentru că spun că sunt eu lângă ea, dar eu tot sunt invalid şi nu am nici eu putere”, explică unul din luptătorii care, personal, a primit medalii de la liderul sovietic Mihail Gorbaciov.

Deşi toată tinereţea a cântat în corul bisericesc, acum bătrâna nu are putere să meargă la biserica din Cubolta, aflată la un kilometru distanţă. „Nici preotul nu vine pe la mine. A fost ultima dată acum 10 ani, când am sfinţit casa. La noi nu vine nimeni, nici de la primărie, nici doctorul, numai tractoriştii ne mai miluiesc cu „solearcă” pentru lampa la care n-am nici sticlă”, mai spune mătuşa Lisaveta.

Cei doi locuitori ai satului Frumuşica Nouă trăiesc din mila tractoriştilor care muncesc în zonă. Mecanizatorii îşi împart prânzul cu cei doi sărmani, răsplătindu-i astfel pentru faptul că le păzesc tractoarele pe timp de noapte. În rest, bătrâna şi fiul ei de 46 de ani se hrănesc cu lapte de capră, cu ouăle obţinute de la două găini şi cu o pensie de 500 de lei.

22.07.2008 // DECA-press // http://deca.md/?search=Frumusica

3 gânduri despre “O mamă octogenară şi fiul ei invalid sunt singurii locuitori ai unui sat din raionul Floreşti

Lasă un răspuns

