Un poet-boschetar visează să editeze o carte cu poezii

Un poet-boschetar din Bălţi visează să-şi editeze o carte de poezie

Valeri Derenovski, un fost profesor de limba rusă, iar acum boschetar, scrie versuri şi doreşte să le vadă editate într-un volum.

Valeri Derenovski
Valeri Derenovski

Timp de o lună, bărbatul a umplut trei caiete cu poezii. Acestea sunt dedicate lui Dumnezeu şi celui mai înălţător sentiment din lume – dragostea.

Acum, Valeri Derenovski, în vârstă de 55 de ani, este găzduit de o secţie a Spitalului din Bălţi, dar în ultimii ani a tot vagabondat pe străzile „capitalei nordice”.


Anterior, a muncit ca zilier, dar angajatorii nu i-au plătit pentru muncă, astfel ajungând să cerşească în preajma unei biserici din Bălţi. La începutul iernii, el a fost adăpostit la Secţia de dermatovenerologie a Spitalului din Bălţi. Asta după ce, având mâinile degerate, s-a adresat autorităţilor locale după ajutor.


La spital, Valeri şi-a amintim de pasiunea sa pentru poezie. „Timp de 25 de ani, am fost profesor de limba rusă, am predat şi alte discipline în şcoala din satul Mihailovca, raionul Sângerei. Primele poezii le-am scris la vârsta de opt ani, spune Valeri. După ce soţia, plecată la munca în Italia, m-a părăsit pentru a se căsători cu altcineva, am lăsat şcoala şi m-am apucat de băut. Am o fiică la Cricova şi un fiu la Moscova, dar nu i-am văzut de mult timp. Am încercat să-mi caut un rost la Bălţi, dar şi aici am avut parte doar de necazuri. Acum, când stau la adăpost şi sunt hrănit, am început să scriu poezii din nou”, povesteşte Valeri Derenovski.


Bărbatul spune că ar vrea să stea în spital până la sfârşitul iernii, pentru a putea scrie cât mai multe poezii, iar mai apoi să facă rost de bani pentru a-şi edita un volum de versuri.


Valeri Derenovski afirmă ca ar dori să se întoarcă acasă, în satul Grigorovca (Sângerei) şi să întemeieze o nouă familie cu Liuba, o femeie din Bălţi, care este şi protagonista unor poezii pe care le-a scris.

12.02.2008 // DECA-press // http://deca.md/?cat=ist_din_mold&id=1091&hl=Carte

Un gând despre “Un poet-boschetar visează să editeze o carte cu poezii

Lasă un răspuns

