Viitorul în Bălţi (?)

stema_baltiBogzian, e simplu să spui că Bălţiul e un „oraş al miasmelor uriaşe” şi că trăieşti într-„un cîmp pe care s-ar afla o sută de mii de cadavre de cai intrate în descompunere”…  Citeşte mai mult

Una înseamnă să trăieşti zi de zi printre cadavrele deasupra cărora planează nervos „zeci de mii de ciori” şi e cu totul altceva să te pierzi, ca Geo Bogza, mai mult din întîmplare, printre bulhacele doldora de stuhăraie ale Plaiului Bălţean, cu oameni de aur, săritori la nevoie şi, vorba clasicului în viaţă, cu soveste.

Poarta Bălţiului
Poarta Bălţiului

Oare n-aş fi un ipocrit şi un înăcrit dacă aş scrie în Stare de Urgenţă că Bălţiul nu are viitor? Rău-bun, curat „murdar pînă la stele” sau cu-rat, cu comunişti sau fără comunişti, cu miasme sau cu arome de flori de tei, cu români care şi-au înghiţit limba ca pe un „fagure de miere” şi cu ruşi care nu

Primarul comunist Vasli Panciuk
Primarul comunist Vasli Panciuk

vorbesc… chineza, oraşul-erou Bălţi nu se va descompune de tot. Sper că o va demonstra măcar pe asta.

Acest oraş mă educă încontinuu de şapte ani de zile, mă asurzeşte cu liniştea-i ţipătoare şi mă ţine captiv. M-am îndrăgostit de Bălţi. Nu pot să nu-l iubesc. Acum, cel mai mult îmi doresc să mă învăţ a-l trăda.

Prmăria Bălţi
Primăria Bălţi

Atîta timp cît, lucind de umilinţă, mă vor mai aştepta doi ochi rugători atunci cînd mă apropii cu punga de resturi de gunoiştea de pe bulevardul Mihai Eminescu, nu cred că viitorul Bălţiului (şi al RM) ar putea fi ghicit în stele.

Mă contrazic(?). Şi „capitala de nord” e un oraş-s(t)at al contradicţiilor.

Continui să trăiesc pe o mică insuliţă mlăştinoasă din Oceanul Îngheţat de… Bălţi.

Septembrie 2003. Anticomunism tăcut. Bălţi (Republica Moldova)
Septembrie 2003. Anticomunism tăcut. Bălţi (Republica Moldova)

Nepublicat în meteorica revistă „Stare de Urgenţă”, nr. 4, 2008

Un gând despre “Viitorul în Bălţi (?)

Lasă un răspuns

