Un medic epidemiolog din Bălţi a editat trei cărţi în doar doi ani

Anatol Ciobanu, medic epidemiolog de la Centrul de Medicină Preventivă din municipiul Bălţi, a reuşit, în ultimii doi ani, să scoată la lumină trei cărţi cu texte literare.

Anatol Ciobanu

Volumele, toate apărute la tipografii din Bălţi, abordează o tematică largă, reflectată în poezii, nuvele şi memorii.

A înflorit grădina
A înflorit grădina

Volumul „A înflorit grădina”, apărut în 2007, este o culegere de versuri în care predomină motivele religioase. Limbajul simplu, profunzimea ideilor şi ilustraţiile din acest volum se adresează, în primul rând, copiilor. De 50 exemplare de plachete „A înflorit grădina” se bucură şi prietenii din SUA ai autorului.

În cartea de memorii „La Nisporeni… (din amintirile unui medic epidemiolog)”, apărută în 2007, Anatol Ciobanu povesteşte, în cele 176 de pagini, din experienţa sa de medic epidemiolog. „Am scris în această carte ceea ce am văzut şi am trăit, ceea ce m-a bucurat şi m-a durut în timpul activităţii mele în calitate de medic-şef al sanepidului din Nisporeni”.

La Nisporeni...
La Nisporeni...

 „Am citit cartea Dvs. dintr-o răsuflare, am rămas impresionată de activitatea şi munca pe care aţi depus-o. Aţi trăit momente interesante. Chiar dacă aţi înfruntat şi probleme, aţi ştiut a le hotărî frumos”, scrie, într-o scrisoare adresată autorului, cititoarea Veronica Gâscă, director al Grădiniţei nr. 48 din Bălţi.

Volumul de nuvele „La un pas de fericire”, apărut în 2008, reflectă, după cum spune autorul, „unele momente din viaţa mea şi a altora”. Cartea, care conţine 144 de pagini, urmează a fi lansată.

„Scrierile mele au rădăcini adânci. Scriu de prin clasa a VI-a, fiind încă elev la şcoala din Mălăieşti. Prima poezie am publicat-o în clasa a IX-a, în revista ,,Scânteia Leninistă”. Iar prin 1959 am scris şi o povestire. Însă, probabil aşa a vrut Dumnezeu, am mers să studiez medicina”, mărturiseşte Anatol Ciobanu într-un interviu de pe blogul Danielei Rotaru.

 Deşi unii prieteni de generaţie, printre care Aurel Ciocanu şi Aurel Scobioală, i-au sugerat colegului lor să intre în cercul condeierilor de la Uniunea Scriitorilor din Moldova, Anatol Ciobanu susţine că nu are ca scop principal să facă parte din vreo uniune a scriitorilor. Mai mult, îndemnat de fiica sa de la Moscova să scrie şi în limba rusă, medicul-scriitor spune că ar scrie şi în limba rusă, dar gândurile îi vin în română.

 Este de notat că, împreună cu mălăieştenii Aurel Scobioală, Anatol Ciocanu, Aurel Ciocanu şi Vasile Scobioală – nume cunoscute în Moldova, Anatol Ciobanu a semnat volumul de memorii „Acasă, la Mălăieşti”.

 Anatol Ciobanu s-a născut la 5 ianuarie 1942 în satul Mălăieşti, raionul Râşcani. În 1968 absolveşte Institutul de Medicină „A. Gorki” din Doneţk, Ucraina.

 31.07.2008 // DECA-press // http://deca.md/?cat=ist_din_mold&id=1444

Lasă un răspuns

