ORGOLII ÎNNODATE

(Învăţături apocrife, adică pseudo-, ale unui Nod către toate panglicile de cravată)

Eşti cel mai estetic nod. Dar şi cel mai laş. Dar şi cel mai muieresc. Eu, laţul de la ştreang, chiar nu te invidiez pentru asta. Eu sugrum vieţi omeneşti, tu, nodule de la cravată, aduci, zice-se, faimă. Ce bine arată o personalitate al cărei gît îţi este spînzurătoare!!!…

Probabil că tu nu ţi-ai fi dat seama că-mi eşti frate. Unicul şi cel mai naiv frate al meu. Fac haz pe seama ta cînd eşti dezlegat şi, ca o cravată fără nod ce ai devenit, eşti aruncat în garderoba cu lenjerie intimă. Eu n-aş putea suporta asta. Eu, care pentru prima oară am apărut în papură, am găsit de cuviinţă că-mi stă mai bine pe un ştreang. Sînt cel mai mîndru nod care a existat vreodată. Îţi sînt fratele tău mai mare. Nu?! Ia, zi-mi, ce-ar fi o cravată fără tine?! Nimic!.. Un simplu colan feminizant! O banală şi ridicolă zgardă de pus la respect cîinii.

De ce nu vrei să-mi urmezi exemplul? Să devii un axis mundi. Prin continuitatea fibrelor tale textile să devii un hotar. Dintre viaţă şi moarte, desigur.

Dac-ai fi măcar într-un singur exemplar. Nu-ţi stă bine decorînd milioane de grumaji. Eşti folosit. Nu poţi renunţa la ceea ce eşti doar pentru că eşti aplicat pe cele mai alese stofe. Dar sîntem… fraţi (?).

Eşti bine. Atîta doar că eşti făţarnic. Le faci cinste şi pionierilor, şi înalţilor demnitari de la White House în acelaşi timp.

Frate nod, tu însuţi ai devenit o cravată. Te-ai metamorfozat în femeie, te-ai feminizat. Căci, pînă la urmă, voi povesti urmaşilor mei de ea, de cravata care, morfologic vorbind, se înscrie în spaţiul femininului.

Am hotărît să-ţi scriu aceste rînduri atunci cînd am decis s-o rup cu tine. Mîndria bate estetica. Mda. Tu înfrumuseţezi, eşti simplu decor, eu, curmînd zilele victimelor mele, îi fac pe oameni să mă respecte cu frică.

Vino cu mine! Dezleagă-te de pe stofele alese. Ori dacă nu, rămîi ce-ai fost. Dar să te ştiu, să te simt cu toate fibrele mele textile ca pe cel mai estetic ştreang care a existat vreodată.

Lasă un răspuns

